GOSPODARSTVO OPOZARJA NA POSLEDICE ZAPORE ZALE

Sreda, 11. julij 2018

Jutri, 12. julija, bo uvedena polovična, predvidoma od 23. julija do 20. avgusta letos pa popolna zapora državne ceste Spodnja Idrija – Godovič, skozi sotesko Zale, zaradi pripravljalnih del na pričetek nujne sanacije brežin, katere končni rezultat bo izgradnja galerije (dokončana naj bi bila v letu 2020) za zaščito ceste pod previsno skalo v Zali ter vgradnja dodatnih podajno lovilnih sistemov in sidranih ter visečih mrež na daljšem odseku proti Idriji. Ker je ta državna cesta najpomembnejša prometna žila za prebivalstvo in gospodarstvo na Idrijskem in Cerkljanskem, Direkcija RS za infrastrukturo od izvajalca del zahteva, da pripravljalna dela izvaja praktično ves svetli del dneva, da bi čas trajanja popolne zapore prometa čimbolj skrajšali, kot pojasnjujejo na Direkciji, pa se ji zaradi narave del in varnosti prometa ne bo mogoče povsem izogniti.


V času popolne zapore je za ves promet nad skupno maso 7,5 ton predviden obvoz po državni cesti Logatec- Nova Gorica - Tolmin – Idrija, za vsa vozila do skupne mase 7,5 ton pa je po državni cesti Logatec - Žiri - Govejk - Marof - Spodnja Idrija. Samo za potrebe dovoza materiala v Idrijo in odvoza izdelkov iz Idrije in v/iz Cerknega (ne za tranzitni promet) pa bo pod posebnimi pogoji dovoljena uporaba obvoza čez Kladje tudi za težek tovorni promet, in sicer izmenično – dopoldne po tri ure v eno in popoldne v drugo smer.


Gospodarstvo se sicer zaveda pomena urejenih in varnih cestnih povezav, predstavniki gospodarskih družb na Idrijskem in Cerkljanskem, ki so za zagotavljanje materiala za proizvodnjo ter izvoz izdelkov vitalno vezane na cesto skozi Zalo, pa opozarjajo na težave, dodatne kilometre, časovne izgube in stroške, ki bodo nastali zaradi popolne zapore.


Kot pojasnjuje dr.Iztok Seljak, predsednik poslovodnega odbora korporacije Hidria, glede na logistične tokove Zala za Hidrio predstavlja ključni transportni koridor, skozi katerega gre na teden okoli 350 večinoma 20 – tonskih tovornih vozil, torej okoli 5.000 ton polizdelkov in izdelkov ter reprometeriala za Hidriino proizvodnjo. Poudarja, da je Hidria eden največjih davkoplačevalcev v državi in s tem neposredno prispeva k izgradnji in vzdrževanju tovrstne infrastrukture, posledično pa upravičeno pričakuje njeno polno in stalno funkcionalnost.


Izjava: Iztok Seljak 1



V Hidrii ocenjujejo, da se bodo zaradi obvozov časi dobave občutno podaljšali, in sicer od tri do štiri ure v eno smer, zato se jim zdi bistveno, da se obdobje trajanja zapor maksimalno skrajša. Upajo, da se bo napovedan čas treh tednov popolne zapore skrajšal na največ dva tedna, da se bi tako izognili motnjam v proizvodnji in dobavi.


Izjava: Iztok Seljak


Tudi za družbe koncerna Kolektor je prometna povezava med Idrijo in Godovičem ključnega pomena, saj se po tej cesti samo v Kolektor na delo dnevno prepelje okoli 300 zaposlenih, v povprečju 10 vlačilcev dnevno ter druga tovorna vozila, s katerimi pošiljajo v svet svoje izdelke in zagotavljajo material za proizvodnjo.


Kot poudarja Dejan Velikanje, direktor podjetja Kolektor Sikom, se zavedajo, da je sanacija ceste potrebna, zavedajo pa se tudi posledic, ki jih prinaša popolna zapora ceste gospodarstvu. Te niso majhne, saj ocenjujejo, da lahko njihovi stroški na tedenski ravni znašajo nekaj deset tisoč evrov. Čeprav prihaja obdobje poletnih dopustov, ko bo delo nekoliko manj intenzivno, pa imajo veliko naročil, zato bo tudi čez poletje potrebno delati in bodo transporti vseeno nujno potrebni.


Izjava: Dejan Velikanje


Ocenjujejo, da se bo čas transporta za vlačilce preko Nove Gorice podaljšal skupno za okoli 6 ur oziroma za okoli 280 km. Časovno in po razdalji nekoliko ugodnejša se zdi različica izmeničnega prometa preko Kladja, kjer ocenjujejo, da bi se transportni čas podaljšal za 4 ure. Še vedno potekajo intenzivna usklajevanja s poslovnimi partnerju v iskanju najboljše rešitve.

In kako bo ta podaljšan čas transporta vplival na proizvodnjo?


Izjava: Dejan Velikanje


Kot so pojasnili v pisnem sporočilu iz uprave podjetja ETA Cerkno, se po državni cesti skozi Zalo za potrebe oskrbe Etine proizvodnje z materiali ter za transport njenih izdelkov v svet mesečno prepelje okoli 100 tovornjakov z osno obremenitvijo nad 8 ton in prikoličarjev. Menijo, da je popolna zapora nesprejemljiva, saj so iz neuradnih virov izvedeli, da bi bila lahko dela izvedena tako, da bi bila popolna zapora samo sedem noči. Obvoz preko Nove Gorice in Tolmina ter obratno zanje predstavlja dodatnih 192 km, kar v enem mesecu pomeni 19.200 km oziroma dodatnih 400 ur vožnje, dobava strateškemu kupcu se tako podaljša iz sedanjih 16 na 22 do 24 ur, dodatno gospodarsko škodo podjetju pa bi predstavljala tudi nepravočasna dobava materiala za proizvodnjo.


Podjetje NOMAGO, ki je izvajalec avtobusnih prevozov tudi na Idrijskem in Cerkljanskem, v času dopustov oziroma šolskih počitnic prepelje iz ter v Idrijo na vse destinacije, kamor vozijo, med 200 in 250 potnikov dnevno. Zaradi kolektivnih dopustov v nekaterih tamkajšnjih podjetjih bo v zadnjem tednu julija in prvem tednu avgusta to število nekoliko manjše, po drugi strani pa bodo v tem času potekali poletni festivali, kot je na primer Metal days, zaradi katerega pa število potnikov oziroma turistov skokovito naraste, kar bodo morali upoštevati pri iskanju začasnih rešitev v času zapor prometa skozi Zalo.


Ker predvideni obvoz za vozila nad 7,5 ton prek Postojne, Ajdovščine, Nove Gorice in Tolmina z vidika izvajanja avtobusnih prevozov ne pride v poštev, za avtobusne prevoze z občinsko upravo v Idriji pospešeno iščejo izvedljive in za potnike najprimernejše rešitve, saj si želijo, da bi to zaporo potniki čim manj občutili, pojasnjuje glavni izvršni direktor podjetja mag. Sandi Brataševec.


Na tej liniji sicer podjetje izvaja koncesijsko storitev avtobusnih prevozov v obliki gospodarske javne službe, zato jim bo država za morebitno večje število kilometrov v tem času strošek povrnila. Vendar si želijo skupaj z Občino Idrija ter pristojnimi službami poiskati takšne rešitve, da bi bil tudi ta strošek čim manjši, še pojasnjujejo v upravi podjetja.


Metka Rupnik

izjava Iztok Seljak 1
izjava Iztok Seljak 2
izjava Dejan Velikanje 1
izjava Dejan Velikanje 2

Komentarji

Oddajte svoj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti. Če še nimate uporabniškega računa, si lahko tega ustvarite brezplačno!

Komentarji ne odražajo stališča uredniške politike Primorskega vala. Prosimo, da se pri komentiranju držite teme in ne uporabljate sovražnega govora.

Bodite prvi pri komentiranju novice, oddajte svoj komentar!



Pozabljeno geslo?

 

petek
26.04.2024
6°C / 14°C
sobota
27.04.2024
4°C / 16°C
nedelja
28.04.2024
8°C / 18°C