OBČINA CERKNO PROTI JUŽNI RAZLIČICI NOVE CESTE HOTAVLJE-CERKNO

Ponedeljek, 26. maj 2008

V okviru izgradnje cestne povezave 4.razvojne osi ostaja vroča tema določitev poteka trase  novogradnje ceste Hotavlje-Cerkno za povezavo Gorenjske s Primorsko. Ob tem vprašanju ostajata občini Cerkno in Gorenja vas-Poljane na nasprotnih bregovih, saj se ogrevata-prva za severno, druga za južno različico trase te ceste.

Kot smo že večkrat poročali, je prvotna strokovna študija poteka trase novogradnje cestne povezave Gorenjske s Primorsko predlagala tri različice. Južna (ki bi tekla od Gorenje vasi, preko Hotavelj in Sovodnja, čez Kladje do Cerknega) je trasa, po kateri se dolini povezujeta preko visokega prelaza Kladja, ki leži dobrih 500 m nad Cerknim, kar predstavlja problem premagovanja višinske razlike med visokim predorom in dolino Cerknega. Severna različica, ki obsega v bistvu dve podrazličici in predvideva potek trase preko Hotavelj, po dolini Kopačnice, v sosednjo dolino Cerknice, pa prečka to hribovje na nižjem mestu.

Prebivalci doline Kopačnice skupaj z županom občine Gorenja vas-Poljan zavračajo varianti Sever 1 in 2, saj predvidevata potek ceste skozi dolino Kopačnice, kar bi, po njihovem mnenju okrnilo doslej še nedotaknjeno naravo in živalski živelj te doline, prizadelo vodovarstvena območja in oviralo njihove načrte razvoja termalno-rekreacijskega centra. Občina Cerkno pa zavrača južno različico in kot ustreznejšo utemeljuje severno varianto, kar je obširno utemeljila tudi v nedavnem odgovoru ministrstvu za okolje in prostor, ki jo je pozvalo k oddaji pripomb na novo študijo, ki kot ustreznejšo ponuja južno različico s potekom ceste skozi predor pod Kladjem.

Po mnenju Občine Cerkno nova študija ni prinesla novih variant, ampak le drugačno vrednotenje dosedanjih različic, ki ji očitajo neupoštevanje strokovnih podatkov in prilagajanje izključujočemu mnenju Občine Gorenja vas Poljane, ki kot edino sprejemljivo sprejema južno različico poteka ceste. Občina Cerkno meni, da to nima tehtne in stvarne podlage, niti v prostorskih, urbanih, turističnih niti v razvojnih možnostih in da je južna varianta celo škodljiva razvoju te občine. Menijo tudi, da so vplivi na okolje, ki so bili bistvenega pomena za izbiro južne variante, prikazani neustrezno in zavajajoče. Ugotavljajo, da poseg v dolino Kopačnice v primeru izbire severne variante ne bi posegal bistveno v sedanje okolje, v varovana območja pa le na robu. Tudi turistična dejavnost, ki jo v dolini nameravajo razvijati, zahteva sodobno cesto, ki v tem delu po severni različici precej zvesto sledi sedanji cesti. Poleg tega, kot poudarjajo na Občini Cerkno, vrednotenje večje primernosti južne različice ne upošteva posega zaradi daljšega predora, ki je pri južni varianti dodatno obremenjen še z dvema viaduktoma in pokritim vkopom. Glede prostorskih razlogov pa menijo, da je južna varianta tako s prometnega kot varnostnega stališča bistveno slabša zaradi trajanja vožnje in prometne varnosti zlasti pozimi. Prav tako poudarjajo, da južna varianta ne upošteva razvoja poletnih turističnih dejavnosti Smučarskega centra Cerkno in možnosti vsebinskega dopolnjevanja ponudb obeh turističnih centrov- v Cerknem in Kopačnici.  Po sedanjih ocenah naj bi bila južna varianta cenejša, saj naj bi stala nekaj več kot 107 milijonov evrov, v primerjavi z različico Sever1, ki jo ocenjujejo na dobrih 163 milijonov, in Sever 2, ki naj bi stala preko 126 milijonov evrov. Ne glede na to pa vodstvo cerkljanske občine ocenjuje, da v celoti gledano južna varianta ni najcenejša, ampak najdražja, saj ne ustreza pretočnosti in varnosti in bi bilo zato v bodočnosti potrebno zgraditi še severno varianto, kar pomeni, da bi investicija v južno povezavo pomenila odvečni investicijski strošek, so na Občini Cerkno še zapisali v odgovoru ministrstvu za okolje in prostor. O tem bo na sredinem zasedanju razpravljal tudi cerkljanski občinski svet, svoj pogled na cerkljanska stališča pa bo javnosti zagotovo predstavila tudi Občina Gorenja vas Poljane.

Metka Rupnik

Komentarji

Oddajte svoj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti. Če še nimate uporabniškega računa, si lahko tega ustvarite brezplačno!

Komentarji ne odražajo stališča uredniške politike Primorskega vala. Prosimo, da se pri komentiranju držite teme in ne uporabljate sovražnega govora.

dne 26.05.2008 ob 21:24:34
#3
Lejte pubi, tak bom djaw. čŒe namorje nardit drujga tira gar iz Kopra ka je skaraj čest glihnu tut tega predora nauje u naslejdnih 50 litih u teh gowcach.
Migrant dne 26.05.2008 ob 18:50:56
#2
Severna je prava, ker je bila tam glavna trasa ze pod rajnko monarhijo, pa menda so bili nacrti za predor prav tam. Za turizem v Kopacnici (tudi o tem vrelcu so menda pisali ze pod Avstrijo) pa je sodobna cestna povezava lahko samo pridobitev.
voznik dne 26.05.2008 ob 13:08:19
#1
Uoam,da se bodo v naslednjih petdesetih letih kaj dogovorili.V nasprotnem primeru pa naj pokličejo na pomoč znana graditelja mostov,brata Podobnik.



Pozabljeno geslo?

 

četrtek
02.04.2020
-4°C / 14°C
petek
03.04.2020
0°C / 16°C
sobota
04.04.2020
4°C / 19°C