Simona Skočir
Voditeljica programa
Občina Bovec je objavila javno naročilo za izdelavo projektne dokumentacije za oživitev in prenovo smučišča Kanin, vključno z zamenjavo krožne kabinske žičnice in sedežnice Veliki Graben. Na ponudbe bodo v Bovcu čakali do 10. julija. Še prej si obetajo odločitev vlade o sodelovanju pri financiranju projekta.
Predmet javnega naročila je med drugim izdelava projektne dokumentacije za rušenje obstoječe zastarele krožno kabinske žičnice Kanin, ki od jeseni 2023 ne obratuje, saj ji niso podaljšali uporabnega dovoljenja, in postavitev nove dostavne žičnice Kanin, je razvidno iz objave na portalu javnih naročil.
Ob tem bo moral izbrani ponudnik izdelati tudi projektno dokumentacijo za rušenje obstoječe dvosedežnice Veliki Graben in gradnjo nove fiksne štirisedežnice Veliki Graben, za posodobitev obstoječega električnega omrežja za dobavo elektrike po posameznih postajah in objektih, za postavitev novih transformatorskih postaj na postajah B, C in D kabinske žičnice ter za postavitev novega daljnovoda do postaje B in vkop novega 20-kilovoltnega kablovoda od postaje B do postaj C in D.
Predmet naročila sta tudi priprava dokumentacije za posodobitev obstoječe dostopne poti do postaje C in gradnja nove dostopne poti do postaje D obstoječe kabinske žičnice.
Zunaj področja žičniške infrastrukture v Bovcu pričakujejo še pripravo dokumentacije za rekonstrukcijo obstoječe restavracije Prestreljenik z ureditvijo zunanje terase, za izdelavo projektne dokumentacije z idejno zasnovo za garažno hišo ob vstopni postaji kabinske žičnice ter ureditev obstoječega zunanjega parkirišča, vse z dostopi na javno cesto.
Naročilo za pripravo projektne dokumentacije je eden od pomembnih korakov na poti k obnovi edinega slovenskega visokogorskega smučišča oz. ureditvi novega kaninskega gorsko-turističnega centra. Ker je Kanin že skoraj dve leti zaprt, bovški turizem namreč v zimskih mesecih beleži skoraj popoln izpad turističnega obiska.
Bistveni del projekta pa je financiranje. Med zainteresiranimi vlagatelji se je v zadnjem času kot najbolj resna pojavila družba CDC iz južnotirolskega Bozna (Bolzana), za katero naj bi stal ruski, švicarski in italijanski kapital. Pri gradnji nove žičniške infrastrukture naj bi bil njihov tehnološki partner švicarsko podjetje Bartholet. Načrte zaradi povezanosti smučišč Kanin in Sella Nevea podpira tudi sosednja italijanska dežela Furlanija - Julijska krajina.
Investitor naj bi v obnovo vložil 105 milijonov evrov. Odprtje smučišča načrtujejo že v prihajajoči sezoni 2025/26. V prvi fazi bi poleg smučišča odprli tudi obstoječo restavracijo, prihodnje leto pa bi začeli prvo fazo gradnje nove kabinske žičnice.
To bi nato gradili v štirih fazah. Vsaka bi trajala eno leto in po tem načrtu bi bila žičnica dograjena leta 2029. V tem letu bi glavno žičnico podaljšali tudi na italijansko stran do smučišča Nevejsko sedlo, s čimer bi nadomestili obstoječo sedežnico. Poleg tega načrtujejo kavarno pod Prestreljeniškim oknom. Leta 2030 bi kot zadnji del načrtovanih vlaganj na območju zgornje postaje žičnice zgradili hotel in medicinski center.
Potencialni investitorji naj bi bili odprti za vse možnosti pri financiranju projekta - za javno-zasebno partnerstvo, gradnjo krožne kabinske žičnice s strani države ali za v celoti lastno financiranje projekta.
V vladnih vrstah so sicer v začetku leta podpis pisma o nameri za sodelovanje države pri projektu napovedovali že za marec, a se to potem ni zgodilo. Bovški župan Valter Mlekuž je nato minuli četrtek občinski svet seznanil, da bo vlada glede financiranja projekta novega Kanina odločala v 14 dneh.
STA
Naslovna fotografija: depthofmind.com
Za komentiranje se morate prijaviti. Če še nimate uporabniškega računa, si lahko tega ustvarite brezplačno!
Komentarji ne odražajo stališča uredniške politike Primorskega vala. Prosimo, da se pri komentiranju držite teme in ne uporabljate sovražnega govora.
Bodite prvi pri komentiranju novice, oddajte svoj komentar!