Maja Petrovčič Rupnik
Voditeljica programa
V Vipavi se obeta praznično vzdušje, saj se približuje ena najpomembnejših prireditev v letu – Vipavska trgatev. Na včerajšnji novinarski konferenci so se zbrali predstavniki občine, Zavoda za turizem TRG Vipava, predsednik Kmetijske zadruge Vipava in pa predstavniki podjetji Vipava 1894 in pa Ekolat, ki so predstavili bogat program in načrte za prihodnost. Vipavska trgatev ni zgolj prireditev, ampak praznik, ki globoko korenini v zgodovini vinogradništva tega območja.
Podžupan Jožko Andlovic je poudaril, da je Vipavska trgatev za občino Vipava poseben praznik, ki označuje začetek trgatve, ene najpomembnejših obdobij za lokalne vinogradnike. Vipavska dolina je namreč rojstni kraj vrhunskega vina in kot občina se močno zavedajo pomena tega praznika in želijo, da ga še naprej razvijajo ter nadgrajujejo z dodatnimi dejavnostmi.
Rajko Bajc, v.d. direktorja Zavoda za turizem TRG Vipava, je izpostavil, da bo nedelja, ki je glavni dan prireditve, najbolj pestra. Kljub temu, da nov vinarski muzej, ki naj bi bil predstavljen v okviru prireditve, še ni dokončan, bo program bogat.
Poseben poudarek na letošnji Vipavski trgatvi bo na 130-obletnici ustanovitve prve vinarske zadruge v Sloveniji, ki je postavila temelje za razvoj različnih kmetijskih in gospodarskih panog v Vipavski dolini. Ustanovljena je bila junija 1894 na pobudo vipavskih vinogradnikov. Kmetijska zadruga Vipava, njena naslednica, danes še vedno uspešno deluje in ima približno 600 članov, od tega 400 aktivnih, ki se ukvarjajo z vinogradništvom, vinarstvom, sadjarstvom, živinorejo in poljedelstvom.
Aleš Kosovel, predsednik zadruge, je poudaril, da je zadruga preživela nekaj turbulentnih obdobij, a danes uspešno posluje. V zadnjih šestih letih je zadruga ponovno obudila trgovinsko dejavnost, ki jo je pred dvajsetimi leti izgubila. Od Mercatorja so odkupili trgovinski del v kompleksu FAMA v Vipavi in zagnali uspešno trgovinsko dejavnost.
Že nekaj let podpirata to tradicionalno prireditev tudi podjetji Vipava 1894 in Ekolat, ki sta nekoč delovali pod skupnim imenom Agroind Vipava, danes pa uspešno delujeta kot ločeni podjetji. Vipava 1894 je prenovila svojo linijo buteljčnih vin, imenovano Ventus, ki poudarja tradicijo. Mlekarna Ekolat, ki je v lasti skupine Sabelli, pa je s prihodom novega lastnika doživela hiter razvoj. Njihov glavni izdelek je mocarela, ki jo proizvajajo na dveh popolnoma operativnih proizvodnih linijah. Pripravljajo se tudi na zagon tretje linije, kar bo povečalo proizvodnjo za 50 odstotkov. Tedenska proizvodnja mleka se giblje med 500.000 in 650.000 litri, mleko pa odkupujejo iz vse Slovenije.
Sodelovanje med lokalnimi podjetji, zadrugo in občino ostaja ključnega pomena za nadaljnji razvoj Vipave in pa tudi Vipavske doline. Prihajajoča Vipavska trgatev pa bo tako tudi letos priložnost za praznovanje, druženje in ohranjanje bogate tradicije vinarstva ter drugih kmetijskih panog v regiji.
Za komentiranje se morate prijaviti. Če še nimate uporabniškega računa, si lahko tega ustvarite brezplačno!
Komentarji ne odražajo stališča uredniške politike Primorskega vala. Prosimo, da se pri komentiranju držite teme in ne uporabljate sovražnega govora.
Bodite prvi pri komentiranju novice, oddajte svoj komentar!