Vanja Hvala
Voditeljica programa
Na malem odru Slovenskega narodnega gledališča v Novi Gorici je včeraj premierno zaživelo zadnje delo Henrika Ibsena Ko se mrtvi prebudimo v režiji bolgarskega režiserja Stilijana Petrova. Zanj je značilna minimalistična poetika odrskega giba, ki je prišla do izraza tudi tokrat. Premiero si je ogledala tudi predsednica države Nataša Pirc Musar.
Petrov je v Novo Gorico prišel na povabilo direktorice gledališča Mirjam Drnovšček, besedilo pa sta izbrala skupaj z dramaturgom SNG Markom Bratušem. Gre za dramo, ki zaokroža in delno tudi povzema dvajsetletno obdobje iz dramatikovega življenja.
Odrsko gibanje in mimika sta na odru prisotna v zelo natančnih in skopih odmerkih, replike si sledijo kot izstrelki in jih je za uro in petnajst minut trajajočo dramo resnično veliko. Ena od jedrnih tem je spoznanje, da smo se v življenju zaplezali, da časa nismo porabili za najboljše, najlepše ali najbolj smiselno, kar bi lahko.
Osrednjo vlogo ima par, kipar in njegova žena (Arna Hadžialjević), ki spoznata, da eden drugega dušita, tretji lik je krvoločen in prvinski lovec na medvede (Blaž Valič), četrta pa fatalna ženska in kiparjeva nekdanja muza (Helena Peršuh).
Kiparjevo ženo premami klic divjine, ki ga prinese lovec, medtem ko kipar spozna, da brez muze sploh ne mora ustvarjati. Vsa leta v zakonu so bila tako zanj umetniško vržena stran.
Petrov se je opisal kot režiser, ki raziskuje ustvarjalčev tekst, ki želi raziskovati in odkrivati v teritoriju samega avtorja, ne pa izven avtorja. Slednje se je poznalo tudi pri študiju, je povedal igralec Gorazd Jakomini, ki je upodobil lik kiparja Arnolda Rubeka:
Pomembno vlogo v gledališkem prikazu opravlja tudi tišina med posameznimi replikami, je še dejal Jakomini, na ta način le še bolj podčrtuje besedilo.
Scenograf je Darjan Mihajlović Cerar, kostumograf Alan Hranitelj, avtor glasbe Branko Rožman. Svetlobo je oblikoval Marko Vrkljan, zvok pa Gašper Torkar.
Kakor je povedal Bratuš, je bil Hranitelj glede na svojo estetiko prva režiserjeva izbira in je to po srečanju v živo tudi ostal. Zaradi pomembnosti natančnega izraza so v SNG angažirali tudi tolmača, ki je igralcem prevajal režiserjeve napotke, nianse bi se namreč lahko v angleščini izgubile.
Danes je sporedu druga premiera, nato pa do 22. marca še tri ponovitve.
Primož Božič
Za komentiranje se morate prijaviti. Če še nimate uporabniškega računa, si lahko tega ustvarite brezplačno!
Komentarji ne odražajo stališča uredniške politike Primorskega vala. Prosimo, da se pri komentiranju držite teme in ne uporabljate sovražnega govora.
Bodite prvi pri komentiranju novice, oddajte svoj komentar!