ODPRTJE VODIKOVE POLNILNICE V ANHOVEM

Četrtek, 25. november 2021

V cementarni Salonit Anhovo so včeraj namenu predali eno prvih polnilnic za vodik v Sloveniji. Vsi vključeni v ta v marsičem pilotni projekt poudarjajo, da gre za prve korake v smeri večje uporabe vodika kot pogonskega goriva osebnih in transportnih vozil. Pri postavitvi je cementarna združila moči z novogoriškim podjetjem Ecubes.

Če bo šlo vse po načrtih Evropske komisije bo polnilnica v Salonitu v prihodnjih petih do desetih letih postal del mreže vodikovega ekosistema Severni Jadran. Kakor je povedal Darko Trajanov z Ministrstva za infrastrukturo, se na tem področju pripravljajo uredbe, ki bodo postale podlaga za uvajanje vodika kot pogonskega goriva vozil.

Trajanov je povedal, da je na Evropski komisiji v obravnavi nova uredba o alternativnih gorivih za področje prometa, kjer se vodik postavlja ob bok elektriki. Komisija predlaga, da se v Evropi vzpostavi kot obvezni cilj določeno mrežo polnilnic ob transportnih poteh.  

Toyota Mirai, prvi serijsko izdelan avtomobil s pogonom na vodikove gorivne celice

Cilj vseh vpletenih je trenutno v praksi preizkusiti, kako deluje sistem vodikovih polnilnic. Aleksander Gerbec, direktor podjetja Ecubes, je vesel, da se je ta tehnološka rešitev prvič implementirala v lokalno okolje. O nadaljnjih korakih pa pravi, da bodo poskusili v neposredni bližini identificirati še kakšno lokacijo, obenem pa upajo, da se bo vzpostavil trg in da bodo ljudje začeli uporabljati alternativen vire in predvsem, da se vsi skupaj zavemo, da brez skupnega sodelovanja ti koraki niso možni.

Polnilnica ni prva v Sloveniji, je pa prva, ki je produkt domačega znanja. Matjaž Valant iz novogoriške univerze, kjer so jo razvili, je seveda vesel, da so lahko svojo stvaritev realizirali. Polnilnica deluje po principu proizvodnje vodika na zahtevo in ga torej nima vnaprej skladiščenega, kar je v primerjavi s podobnimi obstoječimi objekti precejšnja novost.  Valant upa, da bodo v prihodnjih letih svoj produkt znali razširiti tudi preko meja Slovenije.

Kakor je povedal član uprave anhovske cementarne Tomaž Vuk je polnilnica prvi korak na poti k brezogljični proizvodnji cementa. Ker je v tem delu Slovenije projekt prvi te vrste še nima ciljnih uporabnikov, eni prvih pa bi lahko bili prav v Salonitu.

Vodik bo, kakor piše v osnutkih uredb Evropske komisije, v prihodnjih letih ob elektriki postal pomembno pogonsko sredstvo vseh vrst vozil in anhovska polnilnica je prvi korak na tej poti. O mreži podobnih polnilnic v Severnem Jadranu so najrazličnejši deležniki včeraj razpravljali tudi na strokovnem posvetu v Novi Gorici. 

Primož Božič

Foto: Salonit Anhovo




Komentarji

Oddajte svoj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti. Če še nimate uporabniškega računa, si lahko tega ustvarite brezplačno!

Komentarji ne odražajo stališča uredniške politike Primorskega vala. Prosimo, da se pri komentiranju držite teme in ne uporabljate sovražnega govora.

Bodite prvi pri komentiranju novice, oddajte svoj komentar!



Pozabljeno geslo?

 

nedelja
28.11.2021
7°C / 10°C
ponedeljek
29.11.2021
4°C / 10°C
torek
30.11.2021
-5°C / 7°C