OCEAN ZVOKA IN AFRIŠKA ŽURKA ZA ODLIČEN SKLEP 24. IZDAJE FESTIVALA JAZZ CERKNO

Nedelja, 19. maj 2019

Že tradicionalno je sobota na festivalu Jazz Cerkno najbolj zasedena z zvočnimi in drugimi festivalskimi doživljaji … Začelo se je že ob 11.00, ko so udeleženci delavnice Martelajne pod mentorstvom Boštjana Gombača in Petre Vidmar odigrali sklepni koncert letošnje delavnice za otroke pod naslovom Martelajne. Če smo zvonove doslej povezovali z glasnostjo, bomo njihov zven odslej gotovo povezovali tudi z bolj pretanjenimi, božajočimi melodijami, ki kot da so prihajali iz kake zaprašene glasbene skrinjice.


Svojevrstno zvočno raziskovanje, ki smo ga sprva slišali na koncertu Martelajna, se je nadaljevalo na dveh popoldanskih koncertih v Glasbeni šoli. Čelist Daniel Levin se je svojega glasbila lotil kot enakopravnega sogovornika v krojenju zvensko sila raznovrstne glasbe, ki jo je izvabljal tako iz strun kot tudi iz trupa inštrumenta. Slišali smo intenziven nastop, v katerem je ameriški čelist očaral z obvladanjem cele palete tehnik igranja, od igranja z lokom prek prebiranja po strunah in praskanja do potrkavanja po glasbilu.
Gašper Livk je v okviru programa Mladi raziskovalci, ki na našem festivalu pod mentorstvom Dréja Hočevarja poteka že drugič, zbral sekstet mladih, a obetavnih glasbenikov pod imenom code::source. Postregli so z zgoščeno in ubrano odigrano glasbo na meji med jazzom in svobodno improvizacijo, ki je dokazala, da imamo pri nas veliko mladih glasbenikov, ki po kakovosti muziciranja v ničemer ne zaostajajo za veterani.


Sledil je še velik sklepni trojček na glavnem odru, na katerega so najprej stopili glasbeniki iz tria Fish Wool. Dobro uigranim  glasbenikom se je poznala kilometrina iz številnih projektov, tako da so se odlično znašli v improvizirani glasbi, ki išče ravnovesje med tihimi niansami in jasnejšemi izbruhi. Glasbeniki so si podajali vijugaste melodije, polne nenadnih preskokov, ki so mestoma spomnile na kako tradicionalno glasbo, a so takoj zatem prek številnih improviziranih, zdaj mehkih, zdaj ostrih prehodov, dale vedeti, da smo v polju izvrstno odigrane in premišljene improvizirane glasbe.


Sledil je nastop kultnega avstralskega tria The Necks, ki je uprizoril strogo disciplinirano, a vedno zračno in odprto valovanje znotraj nenehno spreminjajočega se oceana zvoka. Ravno ko se nam je zazdelo, da bo kak motiv potonil in poniknil v brezčasje, so trije uglašeni glasbeniki iz njega začeli plesti nov motiv in nadaljevali plovbo po omamni zvočni pokrajini ter jo po številnih premenah in ovinkih znova pripeljali v miren pristan in odzven, ki je še dolgo odmeval v ušesih poslušalcev v nabito polnem šotoru.


Za bombastičen zaključek so organizatorji zadolžil italijansko zasedbo Maistah Aphrica, ki je ogrela občinstvo s sočno mešanico jazza, funka, afriške muzike in eksperimentalne elektronike. Na prizorišču, s katerega so umaknili stole, se je italijanski oktet razposajil in spretno menjaval poudarke domišljenih skladb, od plesno razigrane pihalske sekcije prek zabeljenih ritmov na bobnih in tolkalih do odbitih elektronskih zvokov v slogu kozmičnega jazza. Nadvse ustrezen in prisrčen sklep letošnjega žanrsko izrazito pisanega festivala, ki bo v letu 2020 obhajal 25-letnico obstoja!


Mario Batelič

Komentarji

Oddajte svoj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti. Če še nimate uporabniškega računa, si lahko tega ustvarite brezplačno!

Komentarji ne odražajo stališča uredniške politike Primorskega vala. Prosimo, da se pri komentiranju držite teme in ne uporabljate sovražnega govora.

Bodite prvi pri komentiranju novice, oddajte svoj komentar!



Pozabljeno geslo?

 

petek
29.03.2024
8°C / 15°C
sobota
30.03.2024
9°C / 19°C
nedelja
31.03.2024
8°C / 22°C